Tävling:D

Idag har man vart och tävlat på världens bästa häst, han var såååå bra idag, typist att det var sista tävlingen för i år för det är nu han är i kalasfin form. Hoppade 1m och 110, i 1m rev vi sista i omhoppningen. Mamma skrek gasa till mig och jag skulle kanske inte lyssnat för mycket på henne, för gasade lite för mycket så han blev flack på sista. Men han hoppade asbra annars, det kändes väldigt lågt:P I 110 sen gick det också dunder bra, fick i och för sig 2 ner och ett tidsfel i omhoppningen. Men han hoppade så bra i grunden så jag kände att jag var klar efter den. Så han rev första i omhoppningen, typ bara för att båda kände sig klara så det blev lite "jahapp, hoppsan" sen kom han i lite för mycket dressyrgalopp på en oxer då jag inte brydde mig om att jag efter placering och jag orkade typ inte ta upp honom så han kom lite när inpå det, så den rulla ner. Efter nästsista så skärpte jag till mig, tog ut vägen ordentligt så vi kunde få ett bra sista språng och det fick då var han uppe vid kanten på hinderstöden:D Så som han hoppade idag har aldrig hoppat på en tävling, var knappt i en bom förutom de han rev. Men annars var han klockren så till våren blir det nog bara en 1m som mjukstart sen blir det nog upp och börja harva på 120 på en gång:D Men innan dess ska man ju genomlida en vinter också-.-
Har i alla fall planerat att efter sista Tomas träningen ska han få 1-2 veckors vila sen får han till vecka vila efter jullovet. Så han får en lugn vinter, det går ju typ heller inte att rida nånstans här hemma på vintern när det är halt och så. Det är grannens ridhus då, men där kan man ju typ ba rida max 3dagar i på en vecka annars får de världens galler för att det är så taskigt underlag:S

Jaja, slut skrivet om hästar nu tror jag:P Ska hoppa in i duschen snart när Becka kommit ut från den, ska in till Uppsala och käka och gå på bio, New moon:D:D:D:D:D <3


Tur att Mille ser glad ut iaf...;)

:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0