Grattis pappa!<3

Kom hem från skolan för en lite stund sen, sitter och väntar på att maten ska bli klar. För en gång skull slipper jag laga maten. Idag fyller min pappa år, men han kom hem från Spanien i natt så vi ska fira det lite mer i helgen, så ingen tårta idag:P Det är kanske inte läga att fira så mycket heller då han var i Spanien och tog farväl av farfar:'( Kommer kanske bli nått mer sen i vår med oss andra i släkten också sen när hans fru kommer hem till sverige.
Usch....Nej, nu ska jag inte tänka på det för mycket, kommer börja gråta då...

Idag hade vi programridning för Jeanette Nyman Nilsson, tror hon stavas så:P Jag red min älsklingshäst Calypso, det gick asbra!!!!!!!! Red L:B1 och fick 71%,asnöjd verkligen, älskar att rida den hästen!!!!!!!!!!!!!!!<3<3<3<3<3

Sen hade vi traktorkörning på eftermiddan, det gick inte lika bra... Thilda och jag blev på lite dåligt humör i mellanåt, då traktorn inte ville göra som vi ville att den skulle göra;) Det börja med att vi inte fick ner handbromsen sen när vi gjort allt som man skulle, trodde vi, ville inte traktorn åka iväg den gjorde inget tecken alls på att röra sig. Vi satt där och väntade på Johnny, läraren. Så kom han och visade att vi hade ju missat en spak, så där hade vi suttit i en kvart och så hade missat en spak som vi egentligen nog visste om innan. Jaja, väl uppe på övningsplan satt vi och väntade ytterligare en kvart. Sen kom Johnny och hade genomgång av nånting, kom inte ihåg vad det hette. Samtidigt satt Emil och Matte och lekte med våran traktor:P Men tur var väl det att de var där, för utan deras hjälp sen när Thilda och jag skulle backa till ett släp hade vi nog slagit sönder traktor... Tänker inte säga vad de gjorde ifa nån skvallrar;) XD haha!
Väl med släpet på var det dags för fika typ, så vi åkte upp till skolan. Sen när vi skulle åka därifrån hände det ju lite grejer. Först fick Vickan problem med sin traktor, sen ville inte våran starta. Så det tog ett tag innan nån som meckar där hittade felet och vi kunde åka iväg. Felet kom inte sådär hux flux utan det var ju nån/några som hade varit där och pillat lite...
Väl tillbaka på övningsplan skulle vi träna på att backa rakt bakåt över hela planen, ja, det gick ju bra. Både jag och Thilda höll på dampa sönder. Gav upp tillslut, men då var vi ju tvungna att backa tillbaka kärran. Jag höll på där ett tag sen stanna vi traktorn och ba till Johnny "det går inte, vi kan inte backa!" han ba "sluta säg att det inte går". Jahapp, vad gjorde det sen då? Jo, efter att han sagt det backade jag till kärran nästan helt perfekt men det var så bra att vi kunde låta den s¨tå där och vi lyckades koppla av den också! :D Helt dumma är vi inte!

Ja, det var ju lite utav min dag. Det blir ingen ridning hemma för min del. Det regnar och är sånt pissit väder så har ingen större lust att gå ut och rida. Han gick så bra igår också så han får vila idag:) <3

Nu tror jag maten snart e klar, så nu får jag sluta skriva.

Pusspuss <3

/ Fermow


Kommentarer
Postat av: kalli-O

så jävla kul att läsa din blogg x'D

2009-11-17 @ 20:54:26
URL: http://elittilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0