Väntar

Sitter här och väntar på att min pappa kan köra mamma nån gång så han kan köra mig till Therese sen. Ska ha lördagsmys med henne och sova kvar det ska bli mycket mysigt, var länge sen sist:)

Har varit ute och ridit med mamma och Becka, vi red ut i skogen och vilken tur det blev. Mille är den coola, Dagge Beckas häst är den busiga och fjantiga och Oppe mammas häst är den tittiga istadiga hästen. Ja, så Mille är ju den som får gå först då inget emot det. Men när vi travde en bit i början, Mille trava på som vanligt tyckte jag kanske lite längre kliv än vanligt men inget med de. Oppe börjar då galoppera bakom för att han inte hänger med i traven men det är ju heller inget stort beskymmer vill han galoppera bakom får han väl göra det:P Men så var ju Dagge och Becka sist, vet inte när Becka va ute i skogen med honom sist men det var nog ett tag sen. För jag hörde hur Becka satt och gnällde på mamma för att Oppe galopperade. Jag tarvade bara på där framme utan att bry mig sen hör jag Becka hur arg hon blir för då håller Dagge på hoppar ur skinnet typ för att han tyckte det var så roligt att komma ut. Saktar av och vi skrittar en bit i stället.
Sen kommer vi till en ganska brant backe, hästarna brukar oftast hoppa hur den första biten i nån slags galopp. Becka sa till mig innan, "Madde skritta upp för backen!" Jag satt och försökte bromsa Mille så att han skulle ta det lungt uppför, men så kom backen och han tog ett skutt uppåt sen trava han upp, så hör jag bara ett skrik bakom mig, vänder mig om och ser hur Dagge kommer och trycker sig förbi Oppe och mamma uppför backen. Dock snubblar han också men sen kom han upp i full rulle och fortsatte förbi mig och Mille i trav och travade iväg med Becka mellan granar och grenarXD haha! Mille blev lite stollig när han såg hur Dagge försvann bakom granriset, så han ställer sig och studsar på stället och vill ba ge sig iväg. Hahaha! väl framme vid en väg fortsatte vi på vägen i stället för att fortsätta i skogen:P hahaha!

Ska hoppa in i dushen nu. puss<3

//Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0