Julafton imorrn

Ja, imorrn är det ju julafton som alla redan vet:P Usch, säger jag. Tiden har gått så fort, det här året har gått så fort. Och det känns inte ens lika speciellt med jul som när man va liten. Nu känns det nästan som jag skulle kunna strunta i att fira det, varför ska man göra det egentligen? Det ända jag längtar till är väl lite utav maten, men sen resten att med presenter och så det är kul att få i och för sig men det är inte lika kul att behöva köpa;) vet ju typ aldrig vad man ska köpa.

Aja, min helg har varit helt dunder! I fredas spände jag tandställningen, fick inte så ont så det är ju skönt. Sen var det avslutning i skolan. Efter den åkte jag Thilda och Mimmi in till stan käka på donken. Christian kom sen också:)
Köpte julklappar och fikade.

Lördagen var det jobb på Jälla, okej. Den dan var lite tråkig, jobbade och sen hem och gjorde typ ingenting:P

Söndag, jobbade på Tilly, mockade 24 boxar ungefär:O Min rygg höll på gå av.
Sen när vi kom hem var det bara att börja plocka undan lite saker och göra det lite mysigt för sen kom Thilda, Mimmi, Kajsa, Frida, Madde och Erika:) Vi käka midda och kolla på film, hade en myskväll:)
Alla sov över men stackars Mimmi var tvungen att gå upp vid halv 6 typ för hon skulle jobba på Jälla.

Måndag käkade frukost, alla åkte typ samtidigt utom Thilda som åkte med mig och mamma in till Uppsala. Sen körde mamma mig till Christian, sov där:) <3

Tisdag, det börjar med att Christian vaknar vid 4. Hade ställt klockan på 8 för vi skulle åka med Thilda och hjälpa henne flytta ponny till Christian. Men somnade om ganska snabbt igen sen, sov till typ kvart över 7 sen:P
Vid 9 sen åkte vi iväg till Alunda för att hämta ponny, jag och Christian hoppade av längst vägen så fick mamma komma och hämta oss. Hemma sen lassa vi hö, usch det är så tråkigt, sen fixade vi i stallet:) <3

Och idag, vad ska man hitta på då? Christian åkte till bussen med pappa vid 7 för han ska jobba idag. Mamma ska åka och handla julklappar med Lotta. Becka är sjuk. Det blir en ensam dag idag, men det ska bli lite skönt också kan behövas det med. Ska ut och galoppera min häst i snön tror jag, skrittade typ bara igår. Och han har stått i en vecka så det kan ju bli en rolig ridtur;)

Nej, nu orkar jag inte skriva nått mer på den här "bibeln".

Puss

//Madde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0